Museus, mòbils.... i algún zombie...

23 de març 2013



Diuen que perquè un blog tingui èxit ha de publicar de forma regular, per exemple cada setmana. Aquest blog, doncs és un fracàs, perquè des de MuseumNext 2012 que no havia publicat res...

I torno a publicar sobre un congrés, aquesta vegada on-line i dedicat al paper dels mòbils al museu: Museums & Mobile. Cada cop és més clar que els smartphones són "l'eina"... i que els nostres públics l'utilitzen amb una assiduïtat que ja fa imprescindible l'adaptació a aquesta situació. Gràcies a la Sònia Blasco que el va descobrir i al Museu d'Història de Catalunya i en Daniel Solé que finalment van fer possible la connexió, uns quants entusiastes ens vam passar el vespre de dimarts sentint en directe i veient els powerpoints que ens passaven on-line des d'Anglaterra, Austràlia, Holanda i els USA.

No faré ara un resum del que es va presentar en el congrés, perquè n'hi ha un parell de molt ben fets, però sí que remarcaré un parell de coses. Acabem d'entrar a l'era dels mòbils, estem encara en els primers experiments, falten uns anys per acabar d'entendre i traure el màxim partit de les relacions que podem establir amb el públic a través d'aquest nou canal.

Ara. Hi ha gent que ja ho han pillat...

Com la Tate o la MCA amb l'explotació de les estadístiques que extreuen de l'ús de les seves apps. O com el Rijksmuseum que aconsegueix visites a la seva web de 19 minuts de mitjana en iPad.

Vangelis Villar ha fet un recull dels tweets de la jornada que serveix per fer-se una idea molt clara dels punts més destacats de la jornada.

Dana Allen-Greil ha escrit un text excel·lent sobre la jornada, un resum comentat amb les 6 grans lliçons que en podem extreure.

PD.
I els zombies del títol?
Doncs els zombies del títol apareixen perquè en paral·lel a la conferència he disfrutat i patit amb un producte cultural excepcional: "The Walking Dead". No la sèrie sinó un vídeo-joc que està més aprop del cine o de la novel·la que d'aquest nom.  Una aventura apassionant. Una demostració del que es pot arribar a fer en aquest nou món digital. No falta gaire perquè algú faci un producte com aquest lligat a llocs reals, amb històries com les que la gent que tractem amb patrimoni tenim tots els dies a les mans. A veure qui és el primer.