Si poses un banner a la teva pàgina principal... l'estàs llençant. No el veurà ningú...
Ja fa un temps que he anat llegint articles en aquest sentit, el primer d'en Jon Pratty en el qual destacava que una part important dels lectors de les nostres webs ens arriben per la cerca, no pas per la homepage i per tant cada pàgina de la nostra web, sigui una notícia, un esdeveniment o una informació concreta, ha de tenir el context clar, i si pot ser enllaços interessants en una columna específica. La setmana passada vaig trobar Digital Design Blog una web excel·lent, on destacava un article definitiu, Is the Homepage history?, amb dades aclaparadores:
60% dels usuaris personalitzen les seves pàgines.
56% utilitzen RSS
Això als USA, aquí és més baix, segur però és qüestió d'un any. I anirà creixent.
Que vol dir tot això? Que els lectors escriuen "Santa Maria del Mar" i amb una mica de sort arriben a una pàgina nostra on descrivim aquest monument. Però si volem que els nostres lectors sàpiguen que aquest cap de setmana fem una activitat nocturna especial, el banner no l'hem de posar a la homepage, sinó a TOTES les pàgines de la nostra web... Evidentment en només un pas amb un gestor de continguts.
Els diaris ho han vist: fixeu-vos en l'entorn de qualsevol notícia a:
New York Times: Emailed, Blogged, Searched. Opinion, etc.
El País: Lo más visto, más valorado, más enviado. (Ui, com s'assembla, no?)
The Guardian: Recent Art News
20 Minutos: Ahora en portada i al final de la pàgina continguts relacionats
ADN: Lo más leído a la dreta i al final altres notícies que et poden interessar
o finalment The Times: De tot!
Ja fa un temps que he anat llegint articles en aquest sentit, el primer d'en Jon Pratty en el qual destacava que una part important dels lectors de les nostres webs ens arriben per la cerca, no pas per la homepage i per tant cada pàgina de la nostra web, sigui una notícia, un esdeveniment o una informació concreta, ha de tenir el context clar, i si pot ser enllaços interessants en una columna específica. La setmana passada vaig trobar Digital Design Blog una web excel·lent, on destacava un article definitiu, Is the Homepage history?, amb dades aclaparadores:
60% dels usuaris personalitzen les seves pàgines.
56% utilitzen RSS
Això als USA, aquí és més baix, segur però és qüestió d'un any. I anirà creixent.
Que vol dir tot això? Que els lectors escriuen "Santa Maria del Mar" i amb una mica de sort arriben a una pàgina nostra on descrivim aquest monument. Però si volem que els nostres lectors sàpiguen que aquest cap de setmana fem una activitat nocturna especial, el banner no l'hem de posar a la homepage, sinó a TOTES les pàgines de la nostra web... Evidentment en només un pas amb un gestor de continguts.
Els diaris ho han vist: fixeu-vos en l'entorn de qualsevol notícia a:
New York Times: Emailed, Blogged, Searched. Opinion, etc.
El País: Lo más visto, más valorado, más enviado. (Ui, com s'assembla, no?)
The Guardian: Recent Art News
20 Minutos: Ahora en portada i al final de la pàgina continguts relacionats
ADN: Lo más leído a la dreta i al final altres notícies que et poden interessar
o finalment The Times: De tot!
Avui, ja, cada pàgina de la vostra web és una homepage.
2 comentarios
Potser el MAC és una excepció, però a nosaltres dues terceres parts de les visites encara ens entren per la home. Els motors de cerca ens en porten tan sols un 30,7%, i potser no cal parlar en plural ja que el 90% ve des de Google.
2 de novembre del 2007, a les 11:21Molt interessant Pere. Normalment la dada és superior, quant més contingut temàtic tens més et venen per Google i quan més coneguda és la teva marca més per la home. En aquest cas sembla que sou una institució prou coneguda. He fet unes quantes cerques i no esteu mal posicionats a Google, que podria ser una altra explicació. Potser podríem preguntar-ho a la resta de museus. Faré un missatge a la AMC.
2 de novembre del 2007, a les 14:31Publica un comentari a l'entrada